یزدفردا "استاندار یزد به مناسبت گرامیداشت 5 مردادماه، سالروز برگزاری اولین نمازجمعه تهران بعد از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی به امامت آیت ا... طالقانی پیامی صادر كرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در این پیام آورده است: اهمیت و جایگاه ممتاز و منحصر به فرد نماز جمعه، با مراجعه به قرآن کریم و سخنان ائمه معصومین(ع) و نیز سنّت و سیره این بزرگواران به روشنى معلوم است. نماز عبادی سیاسی جمعه، نه تنها یک عبادت، بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است. پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، وظیفه برپایی نمازجمعه تهران را بر عهده آیت‌الله طالقانی گذاشتند و ایشان اولین نمازجمعه تهران را بعد از پیروزی انقلاب در روز جمعه، پنجم مرداد 1358 در دانشگاه تهران اقامه كردند. احیای فریضه نماز جمعه از بركات انقلاب اسلامی است كه هر جمعه باشکوهتر از گذشته و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در سراسر میهن عزیز اسلامی برگزار می شود.
اهمیت نماز جمعه، زمانی بیشتر احساس می شود که بدانیم این عبادت عظیم، علاوه بر دارا بودن جنبه های فردی، حایز ویژگی های سیاسی و اجتماعی نیز هست و می تواند به منزله کانونی مهم برای بازگویی و بازخوانی مسائل هفتگی مسلمین و جستن راه حل هایی برای آن به حساب آید. حضرت امام خمینی(ره) نیز در خصوص اهمیت نماز سیاسی عبادی جمعه می فرمایند: « نماز جمعه که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است، باید هرچه باشکوه تر و پر محتواتر اقامه شود. ملت عظیم و عزیز با شرکت خود باید این سنگر اسلامی را هرچه عظیم تر و بلند پایه تر حفظ نماید تا به برکت آن توطئه های خائنان و دسیسه های مفسدان خنثی شود.» همچنین به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، نماز جمعه، مظهر عزم ملی مردم است که می تواند راههای برون رفت از مشکلات مسلمین یک جامعه را ساماندهی کند.
اینجانب ضمن گرامیداشت 5 مردادماه، سالروز احیای فریضه سیاسی عبادی نماز جمعه در میهن عزیز اسلامی، موفقیت همگان را در پیمودن راه شهدا، با بهره گیری از آرمان های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) و در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا